, , , , , , , , ,

Beza Kita Dengan Kanak-Kanak Istimewa



Semalam penulis memenuhi jemputan ke Koir Amal Fakulti Sains Komputer UiTM Shah Alam yang berlangsung di Dewan Sri Budiman, UiTM Shah Alam.

Ternyata koir amal yang dianjurkan ini benar-benar memberikan manfaat dan faedah kepada pengunjung khususnya para pelajar, tahniah diucapkan pada pihak penganjur dan krew-krew yang telibat. Pada mulanya terfikir juga bagaimana koir ini akan dipersembahkan menggunakan bahasa isyarat namun setelah melihat sendiri kegigihan dan semangat para perserta mempelajari bahasa isyarat bagi membuat persembahan, ternyata koir bahasa insyarat lebih menghiburkan dan lebih bermakna.

Dengan kerjasama Sekolah Pendidikan Khas Selangor dan Kelab Fakulti Sains Komputer, UiTM Shah Alam, program ini berjalan dengan jayanya dan lancar sekali. Yang paling menyentuh perasaan penulis ialah ketika kanak-kanak istimewa ini menyampaikan koir mereka yang bertajuk Papa & Mama. Masa tu kita akan terfikir bagaimana jika kita berada di tempat mereka? tentu sekali tidak akan selesa sperti sekarang jadi kita perlu rasa bersyukur sangat sebab masih lagi diberikan nikmat pancaindera oleh tuhan dan mungkin kita perlu berhenti merungut dengan kesusahan hidup kita sebab ramai lagi yang lebih susah daripada kita.


Antara lagu-lagu yang penuh makna yang disampaikan perserta ialah "Baik-Baik Sayang", "stay", "Imagine", "Wajah", "Tekad" dan "Can't Tke My Eyes of You". Manakala persembahan yang menyentuh hati daripada kanak-kanak istimew ialah "Maha Karya Cinta", "Hari ini & Semalam" serta lagu "Mama & Papa". Tidak Lupa juga persembahan artis jemputan yang best sangat iaitu daripada kumpulan Rockin' Queen, Dayah Bakar dan Hayad

You Might Also Like

10 comments

  1. Faiz, really2 appreciates!! thanks 4 coming..
    Jeles nyerr smlm xsmpt brgambar dgn ko..

    BalasPadam
  2. @NurAqilahtq also for inviting and awesome performance...xpe aku bkn artis, huhuhu

    BalasPadam
  3. nice ar jaket hitam tu... i like. mana nak beli ek?

    BalasPadam
  4. aww I love watching disabled children & the way they live their lives...
    menyedarkan kita supaya bersyukur dengan nikmat Allah...
    huhu...

    BalasPadam
  5. @::FAIZ FARISH::sempat lagi, jwpannya ROMP...hehhehe...jgn beli yg sama k....

    BalasPadam
  6. @lylaROCKprincessitulah tak macam kita yg normal ni, mengada2....

    BalasPadam
  7. @roshanilawateytqvm but maybe it is for the crew and organizer...one of them is @NurAqilah

    BalasPadam
  8. oh,kau tak nak gamba pun ngan skuad kau kan..cmnilah..huh!

    BalasPadam

Facebook Page

Instagram